fredag 19. november 2010

Fredagsnostalgi

Noen ganger hender det at jeg smaker, lukter, ser eller hører noe som minner meg om svunne tider. Det kan være gode minner eller dårlige minner. Plutselig sanser jeg noe og vips, så blir jeg satt tilbake i en spesiell følelse og stemning. Det finnes vel ingenting som får frem så mange minner som lukt, smak eller musikk, men i dag gikk jeg tilbake til barndommen, da jeg kikket i denne boka. Jeg får en trygg og solid følelse når jeg ser i den og den lukter deilig gammel papp. 
Pekebok fra 1984
Jeg får også en god følelse når jeg passerer dette huset på vei til barnehagen. Huset minner meg om jul, lys og varme. Lurer på hvem som bor der...

Fredagsfølelsen er en god følelse jeg ser frem til og gjenopplever hver uke. I løpet av helgen legger jeg ut tøfler med små skjønnhetsfeil i nettbutikken. De er like gode som de andre tøflene, men mønsteret kan være litt skjevt, ha noen skjeve sting e.l. Jeg selger disse tøflene til halv pris, kr 89. Det er jo alltid kjekt med et reservepar. :)  God helg! 

1 kommentar:

  1. Så artig med den barneboka! Jeg har helt maken, og Halvor blar i den nå :)
    God førjulstid!
    Pia

    SvarSlett